pondělí 5. června 2017

Slovácký okruh 27.5.2017 ČPH

Třetím závodem Českého poháru handbike byl Slovácký závod, pořádaný Dušanem Petřvalským. Závod byl otevřen nejen pro handicapované, ale i pro zdravé cyklisty. A těchto hobíků se na startu sešlo více než handbiků. Trať, pro všechny nová, byla vytyčena v krásné moravské přírodě a měla zprvu prudce stoupající a poté dlouho klesající a rychlý profil. Silnice většinou skvělé.

Nechtěl jsem nechat nic náhodě a tak jsem si trať projel již v pátek, den před závodem. Trochu jsem si ji osahal a naplánoval taktiku na samotný závod. Prudké stoupání v
serpentinách obce Syrovín, se jevilo jako ideální místo k útoku a pokusu o únik. Věděl jsem, že pokud se mi to nepodaří tam, zbývá jediná možnost a to ve stoupání do cíle. Bylo by riskantní nechávat výsledek závodu na posledních desítkách metrů.

Start byl rychlý a především náročný, neboť kostky a nerovnosti na vozovce ve sjezdu v Žeravicích způsobovaly dost nestabilní jízdu. V tomto prvním náročném úseku se od pelotonu odpoutali Tomáš Mošnička a Dano Kukla. Toho jsem se nebál, protože nejtěžší úsek byl teprve před námi a tam jsem si věřil. Dvojici uprchlíků jsme spolu s dalšími soupeři dojeli na okraji obce Syrovín, před prudkým stoupáním. Na začátku serpentin jsem nastoupil a pokusil se skupinu roztrhat. To se mi podařilo a na vrcholu stoupání, na otáčce v Hostějově, jsem si ověřil, že můj náskok je více než minutový. Nechtěl jsem se nechat docvaknout spolupracujícími soupeři a snažil jsem se tedy držet svůj výkon poměrně vysoko. Trať nebyla dlouhá – 25km a dala se tedy jet v podstatě jako časovka. Pořád nadoraz a bez snižování tempa. V tomto módu jsem osamoceně dojel až do cíle a získal tak možnost postavit se na nejvyšší místo na bedně, na stupeň pro vítěze. Můj náskok před 2. v pořadí, Danom Kuklou (SK), byl více než 4 minuty.

Až při rozhovoru s ostatními účastníky závodu, jsem se dozvěděl, že moje obavy z jejich spolupráce byly liché. Náročné stoupání v Syrovíně roztrhalo celý peloton téměř dokonale a tak podobně jako já, jeli svou časovku i ostatní.


Dušanovi patří díky za skvěle zorganizovaný závod. Stejně tak i dobrovolným hasičům a dalším dobrovolníkům na trati. Byla radost zajet si tenhle krásný podnik.


Výsledky: ZDE
Fotogalerie Zijushandicapem.cz (Díky Šárce Mošničkové) 
Krátké video ze zadní kamery






Žádné komentáře:

Okomentovat