čtvrtek 6. října 2016

Europa Cup Praha 1.-.2.10.

Mým posledním závodem letošní sezony byl UCI Europa Cup v Praze na Strahově. Není to můj oblíbený závod. Ne proto, že je náročný a kopcovitý, ale protože mi nesedí trať. Mám raději závody, které se jezdí na delší vzdálenosti a ne takovéhle motání kolem komína na parkovišti mezi zábranami. Na druhou stranu, doufal jsem, že mi takto
náročná trať bude dělat méně problémů než do nedávna, protože jsem snížil svůj posed na handbiku a vyměnil vidlici, takže mohu zatáčky projíždět rychleji bez obav z převrácení.

Při pohledu na startovní listinu jsem viděl, že jediní, koho bych se měl obávat, jsou tři soupeři ze zahraničí. Christiansen, Jörgensen a Gritsch. Christiansen je extratřída, na toho nemám, to vím. Jörgensen a Gritsch jsou kluci, kteří mě letos celkem pravidelně porážejí. Ale, a v to jsem doufal, nemají moc rádi kopce. Když jsem se naposledy setkali na kopcovité trati, v italském Bardonecchiu, oba jsem porazil. Pokud se nepletu, bylo to letos poprvé. Věděl jsem tak, že mohu stejně dobře skončit na druhém jako na čtvrtém místě.

Start kriteria

V sobotu se jelo kriterium na 8 kol, cca 36km. Odstartovali jsme a hned v první zatáčce mi vedoucí skupina cukla. Prostě jsem neměl dost odvahy, abych na tom „schodu“, který zatáčkou vede, projel tak rychle jako soupeři. V rychlém klesání které následuje, jsem se pokusil nenabrat další ztrátu. A hned v prudkém stoupání do kterého se najíždí ve vysoké rychlosti se mi podařilo Gritsche i Jörgensena docvaknout. Christiansen a Ablinger (MH3) už měli krátký náskok, ale ten jsem se ani nepokoušel stáhnout, protože jsem věděl, že by mě to stálo příliš mnoho sil a naděje na úspěch byla mizivá. Druhé kolo jsem objel spolu s Jörgensenem a ten v jeho závěru v druhé části stoupání neudržel moje tempo a odpadl. Do konce kriteria jsme tak oba jezdili osamoceně. Gritsch za námi spolupracoval s Tomášem Mošničkou. Za to patří Tomášovi obdiv, protože Alex je silný soupeř. Kriterium jsem dokončil třetí v celkovém pořadí, v mé kategorii MH4 druhý za Christiansenem.

Já a Jörgensen

Vyhlášení kriteria

V neděli byla na programu časovka na dva okruhy, tedy asi 9km. Doufal jsem ve stejný výsledek jako v sobotním kriteriu. Kvůli krátké, ale náročné trase jsem věděl, že to bude sice rychlý, ale o to těžší závod. Každé zaváhání, každá chyba se tady může projevit a být fatální. Snažil jsem se rozvrhnout síly tak, abych ve druhém kole nevytuhnul ve stoupání ale zároveň tak, abych nejel první kolo pomalu. Myslím, že se mi to celkem podařilo a já si tak opět dojel pro stříbrnou medaili za vítězným Christiansenem. Jen 12 vteřin před třetím Jörgensenem...

Rozjetí na trenažeru

Start časovky

Myslím, že to byl úspěšný víkend a spolu se závodem v Berlíně ukazuje, jak důležité je správné nastavení kola. Asi před třemi týdny jsem namontoval novou nižší vidlici, takže jsem mohl snížit opěrku asi o 6cm. A nejen snížit, ale i asi o 2cm posunout dozadu, takže jsem získal nejen lepší aerodynamický profil, ale i lepší vzdálenost od úchopů (šlapek). A na výsledcích se to projevilo ještě dříve, než jsem stihl svaly na novou pozici zvyknout. Doufám, že se to výrazněji projeví příští sezonu, především na rovinatých a technicky náročnějších tratích...

Vyhlášení časovky

Děkuji tímto zde za podporu v letošním roce všem těm, kdo mě podporovali, drželi mi palce a stáli za mnou. Bez Vás všech by to bylo daleko těžší.

Výsledky: Handbikesport.de
Fotogalerie: Zonerama
Video: Youtube




Žádné komentáře:

Okomentovat