pondělí 26. září 2016

Berlínský maraton 25.9.2016

Jeden z největších sportovních podniků vůbec je zároveň jedním z největších handbike závodů na světě. Vysoký počet účastníků, výborná konkurence, nádherná trať a doslova neopakovatelná atmosféra. Tak lze v jednoduchosti popsat maraton v Berlíně. Prostě jedinečný závod. Na jeho startu stálo letos přes 140 handbikerů a handbikerek
všech kategorií. Vynikající organizace zaručuje hladký průběh předstartovního řazení, ve kterém jsou první 4 řady vyhrazeny závodníkům s nejlepšími osobními časy na maratonské trati. Tak se předchází kolizím při startu, kdy ti pomalejší brzdí ty rychlé.

Rozjíždění
Startovní pole

Já letos startoval z první řady vpravo (dvě rovnoběžné silnice širokého bulváru). To mi dávalo šanci na udržení se v první skupině alespoň po startu. Také jsem se vyvaroval chyb, které jsem udělal loni a které zapříčinily můj nekvalitní loňský výkon. Dobré rozjetí a neproniknutelná tepelná izolace při dlouhém čekání na start jsou prostě potřeba. Stará mikina a pláštěnka, které zůstali na startu, mi udělali výbornou službu.

Chvíli po startu

Hned po startu následoval nástup favoritů, kdy rychlost na rovinaté trati dosahovala zhruba 48km/h. Za chvíli následovalo zklidnění a pokles rychlosti někam těsně nad čtyřicítku. Za krátký okamžik další nástup a další zrychlení. Všechny tyto nástupy jsem pochytal a držel se v první skupině. Ta se začala pomalu zmenšovat. Postupně odpadal jeden handbiker za druhým, tak jak se udržovalo vysoké tempo a soupeřům docházely síly. Já se s vedoucí skupinou držel asi do 18. - 19. km. Tam jsem další z nástupů prostě už nedal. Naše v té době už pomenší skupina se rozpadla na dvě části. V první byla šestice Jeffre, Plat, Skrzypinski, Merklein, Christiansen a Jörgensen. Ve druhé skupině jsem jel já spolu s Ablingerem a Maaloufem. Bojovali jsme tak o 7. - 9. místo.

Spurt

Během druhé půlky maratonu jsme dojeli Christiansena, který měl defekt a do cíle tedy dojel se značnou ztrátou. První skupina se tak zmenšila na 5 závodníků. Spolu s mými soupeři ve skupině, jsme se střídali ve vedení a udržovali celkem vysoké tempo. Obzvlášť Ablinger byl ve velmi dobré kondici a pracoval opravdu tvrdě.

Spurt vítězné skupiny

Necelé tři kilometry před cílem jsem se ujal vedení skupiny. Nikdo se už neměl ke střídání a mě to po pravdě nevadilo. Mým cílem v tomto závodě byla první desítka a to jsem dokázal. Na posledním kilometru nastoupili Ablinger i Maalouf a já je nedokázal zachytit a konkurovat jim v závěrečném spurtu. Cílovou pásku jsem protnul na výborném osmém celkovém místě v čase 1:06:56. 1 minutu a 50 vteřin za vítězným Platem.

Výsledky: Handbikesport.de 
Video: Youtube

Žádné komentáře:

Okomentovat