středa 3. srpna 2016

EHC Bardonecchia 30. - 31.7

Poslední závod letošního seriálu European Handbike Circuit se konal v horkém městečku Bardonecchia v italské provincii Torino. Malé městečko s olympijskou historií je zaklíněno mezi alpskými velikány a je součástí několika lyžařských areálů. Tato poloha a umístění jsou znát i na výškovém profilu Bardonecchia. Není v něm snad jediná vodorovná silnice, neustále stoupáte nebo klesáte. A tomu odpovídal i profil závodní trati. Startovalo se na
prudce stoupající Via Medail, následoval sjezd členitými uličkami se spoustou ostrých zatáček. Cíl byl na stejném místě jako start, tedy asi ve 2/3 Via Medail.

Via Medail Časovka
Časovka
V cíli časovky

V sobotu byla na programu časovka na 4 okruhy, každý o délce 3,3km. 4 výjezdy náročné Via Medail byly zárukou opravdu slušné porce odevzdaného výkonu. V nebezpečných zatáčkách bylo potřeba rychle měnit převody, hodně brzdit a zase se rozjíždět. Zkrátka technicky náročná trať. Těsně před startem se přehnala krátká přeháňka, takže jsem startoval na mokré trati. Časovku jsem dokončil na 5. místě ve své kategorii, což je na EHC velice slušný výsledek.

Česko - slovenská družba :)

V neděli bylo na programu kriterium na stejné trati jako sobotní časovka. Startovní pole bylo o něco užší, protože někteří ze soupeřů měli po náročné časovce zdravotní problémy. I tak se ale sešla dost slušná konkurence. Favoritem byl jasný vítěz časovky, Mistr světa, Rafal Wilk. Ve stoupání po startu jsem se držel v první skupině, ale v náročných zatáčkách v klesání mi tato skupinka cukla a já je nezvládl docvaknout. Mým problémem v těchto pasážích je poměrně vysoký posez na kole a tím pádem nižší rychlost v zatáčkách. Ty musím projíždět pomaleji, abych nedopadl jako v Lounech a nepřevrátil se. Po prvním kole jsem dojel Alexandera Gritsche a spolu s ním obkroužil asi tři kola. Ve stoupání do čtvrtého jsem mu poodjel a zbytek závodu, tedy 6 kol, jsem jel jako náročnou časovku osamoceně. Snažil jsem se držet vysoké tempo, abych mohl sebrat případné odpadlíky ze skupiny jedoucí přede mnou.

Před startem kriteria
Start kriteria
Kriterko

Nakonec se mi podařilo obsadit opět velmi dobré 5. místo v mé kategorii. Díky těmto výsledkům jsem pak obsadil 7. místo v celkovém pořadí EHC. Slušné …

Časovka napříč kategoriemi
Kriterium MH4

Příští víkend se chystám na závod ČPH – časovka do vrchu na Zlaté návrší. Po posledních kopcovitých závodech – Bardonecchia a Vrátná, bych na to měl být alespoň psychicky připraven :)


Fotografie: Zonerama
Video: Youtube




Žádné komentáře:

Okomentovat